Ana Sayfa Kalemimden Animeler Kitaplar Mangalar Filmler Diziler Mimler

12 Mart 2016 Cumartesi

Photoshop: Gifli (header / görsel) hazırlanımı.


Temmuz 31; 2014
Kelebeğin öyküsünü bilir misiniz? Kimileri sadece bir gün yaşayabildiğini kimileri ise bunun sadece masal olduğunu söyler, şayet bana sorarsanız hiçbiridir zira kelebek kendisine bahşedilen ömrün her saniyesinde içinden geldiği gibi açıp kaptırır kendisini uçsuz vadilerin getireceği meçhul geleceğe. Ömrünün her saniyesini son zamanı gibi yaşar, çünkü biliyordur ki kelebek, geleceğin getireceği koca bir hiçlikten ibarettir.
-River.




Bugün eski yazdığım yazılardan birisini buldum. Sevindim de, çünkü eski yazdıklarımı arşivleme alışkanlığım yoktur. Önceden bahsettiğim gibi, blog açmadan evvel kayıt olduğum sitelere ufak tefek notlar iliştirdiğimden bazen birkaç yıl, bazense aylar öncesi kondurduğum ufak bir notu görmek beni mutlu ediyor. Öte yandan o gün bana hangi ruh halinin ziyaret ettiğini düşünüp duruyorum. Galiba o ruh hali şu an pek uzaklarda, geceye karışmış bir siluet misali belirsizce bir köşeye kurulmuş keyfine bakıyor.


Hasta, çorbası tasta olmayan Riv'den merhabalar herkese!
Bir vakitler blogumun şablonu değişmeden evvel üst kısmında kendi yaptığım gökyüzlü bir header çalışması yer alıyordu. Totoro'm da yapımını sorması üzerine görsel anlatım hazırlayacağımı söylemiştim. Fakat yedi senedir cs2 kullandığımdan ve evdeki cd'sini de bir ara sinirden kırdığım için internet üzerinde yeni sürümler yaygın olup eskisi neredeyse müzelik olduğundan bir türlü ps bilgisayarımla kavuşamadı. Geçenlerde programı rast gele bir sitede bulmam üzerine sevinç nidalarına girip oturdum ps'nin başına.

Örnekte ki header çalışması olmasa da, teknik aynı. Yalnız yapacağınız çalışmada boyutu kendinize göre ayarlamanız yeterli. Ben ufak bir çalışma hazırlamak istedim. 








sonuç;


(Galiba çalışmayı hazırlarken Frank Sinatra dinlediğimden olsa gerek. Orataya bu tarz bir şey çıktı)
Aslında videolu anlatım hazırlamak isterdim kolaylık olsun diye, fakat hem bir çalışma yaparken feci kararsız olup random başlayıp bazı yerleri kırk olduğu değiştirip, ardından eski haline döndüğümden (izleyenin kafası karışmasın diye), hemde videolu anlatım nasıl yapacağımı bilemediğim için resimli bir görsel yaptım. Umarım açıklayıcı olabilmişimdir. Eğer anlatamadığım yer olursa affola, sormaktan çekinmeyiniz. Yardımcı olabileceğim bir konuysa mutlulukla yardım ederim. Yalnız görsellerinizi (texture, background, render vb.) deviantart gibi bir siteden seçiyorsanız şayet 'Resources & Stock Images' kısmından arama yaptığınıza dikkat ediniz. Çünkü bazı görseller stock çalışması olarak kullanıcıya ücretsiz yada izinsiz verilmiyor. Müsait bir vaktimde ara, ara colorization (siyah beyaz resmi renklendirme), render ve gif yapımıyla, kitap kapaklarında yaygın olan manipülation çalışmaları gibi bazı anlatımları da hazırlamaya çalışacağım. 


46 yorum:

  1. Ortaya çok hoş bir şey çıkmış bence eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Naz, beğendiğine sevindim. :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. seninde gözlerine sağlık yağmur.
      teşekkür ederim. :)

      Sil
  3. güzl bir yazı olmuş ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. asıl ben teşekkür ederim.
      açıklayıcı olmasına sevindim, zira yazarken biraz tereddütlüydüm. ^^

      Sil
  4. Riv :)) Sahalara tasarımcı olarak mı döndün :))) ne güzel detay detay hazırlamışsın!
    Header'la oynayasım var. Bilgisayara geçsem aslında program şart..
    Eline sağlık şaşırdım ama mutlu oldum!
    Kelebek yazınsa inanılmazzzzz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin header'ın şahane dağınık.
      elbet, yine de sen yaparsında o şahanenin ötesinde bir kavram olmaz mı? olur bence, hemde pek âlâ olur. tasarımcılık kadar yetenekli olduğumu söyleyemem ki. ^^
      ama sevindim. karga ve kız sağolsun sayesinde ps'yi yeniden kurdum. en son iki yıl evvel kuruluyordu bilgisayarım da, ondan da anca kayıt olduğum sitedeki arkadaşlara takım filan yapıyordum. daha sonra ne olduysa celallenip programın cd'sini kırıp bilgisayardan da kaldırmıştım. şimdi içim gider. bir de cd'yi bizim lisede ki bilgisayarcıdan almıştım o dönem. kaç yıllıktı. alksdjaf derste photoshop'u öğretmeye çalışırdı da adam, bir tane güneşi yedi sekiz yere kopya yapmıştım o dönemler. (çiçeğin ortasına, suyun dibine, dağın yamacına vs.) yanımdaki bilgisayarda ki arkadaşta; "hoca'm riv kıyamet senaryosu yapıyor!" diye cıyaklamıştı. hım... benim çene yine düştü. düşmesin iyi. ama, yap, yap sen. gerçekten. yaparsan merakla bekliyor olacağım çünkü elini her attığın iş hayran olunası neticeleniyor dağınık. :)

      Sil
    2. Aman sen hiçbir şeyde yetenekli olduğunu söyleme Riv :D AJanlığın kuralı mıdır bu :D heheh.. Gizli Yetenek var bir tane yoksa sana takardım o lakabı "sessiz yetenekli", "yetenekli ama çalışmıyor" :D ahahah..

      Hahahaa güneş olayı iyiymiş :D Güldürdün yine yahu alemsin :) Sen beceriklisin artık kabul et ve bununla yaşa Riv :D
      Bakalım el atarsam gelirim sana ;)

      Bu arada her tarafa serpiştirdiğin güzel sözler için de teşekkürler :)

      Sil
  5. Hımm anladığımı sanıyorum :D
    Çok iyi bir yazı olmuş bu. Şu aralar pek ilgilenemesem de ben de teknolojiyi daha iyi kullanayım istiyorum blogta. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hii demeyesin ama öyle, ben yardımcı olurum ki anlayamadığın yer olursa. ^^ blog hakkında ki düşüncelerimiz karşılıklıymış Şenay. ben de şu kodlama işini kavrayabilmeyi isterdim. :D
      aşırı güç geliyor.

      Sil
    2. Çok naziksin, teşekkürler :) Hepimizde teknolojiyi kullanma, bilgisayardan daha iyi anlama isteği var gizliden kabul ediyorum :)

      Sil
    3. rica ederim şenay, ne demek. teknoloji konusunda öyle, içimizde ki gizli ses.
      zaten olmasaydı en basitinden bilgisayar başına oturup bir blog açar, yada telefonla haşir neşir olur muydu insan?. :))

      Sil
  6. Tam da bloğumu yenilerken böyle şeyler yazman... Yapabilirsem kullanmayı düşünüyorum, eğer becemerezsem sana danışacağım. Gerçi önem olan böyle bir fikir bulabilmek, yoksa kodlama kısmı kolay geliyor bana. Ellerine sağlık, çok güzel bir gif çıkmış ortaya. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim miya-san. bu arada blog yenilemesi dedin, yeni halini merak ettim. zaten o; 'tadilattayız' yazısını gördüğüm andan itibariyle acaba miya-san blogunu mu düzenleyecek, yoksa bundan sonra blogunun başlığı tadilattayız mı diye iki düşünce belirmişti. (evet, kabul ediyorum, biri hayli bir absürt.) bu arada seve, seve yardımcı olurum her daim. elimden gelen bir şeyi sakınmak hoşuma gitmez. (:

      Sil
    2. Çok tatlısın River, gerçekten çok teşekkür ederim. :) O şekilde iki düşüncce belirmesi çok normal, açıkçası biraz da espri olsun diye yaptım. :D Bir haftaya kadar bitirmeyi düşünüyorum, umarım istediğim gibi olur. Yardımların için şimdiden teşekkür ederim. :)

      Sil
  7. Merhaba yazılarınızı takip ediyorum sadece selamlamak istedim Takipteyim saygilar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilmukabele. ^^
      seni gördüğüme tekrardan sevindim gülseren.
      birine merhaba demeyi yada selam vermeyi her daim anlamlı ve samimi bulduğumdan, güzel düşüncelerini dahası, içtenliğini esirgemediğin için teşekkür ederim. ve; sana da merhabalar. :)

      Sil
  8. Ben bu işlerden hiç anlamıyorum yahu.
    Dur bir deneyeyim neler olacak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene, dene. bir şeyler yaparsan haberdar et kalem. :D
      açıkça benim de prf. olduğum söylenemez, tek can sıkıntısından girişiyorum bu gibi işlere. ^^

      Sil
  9. Riv çok güzel olmuş! :D Bu header'ın da çok güzel ama öncekinin yeri ayrı bende, gifli header'lara bayılıyorum :D Eğer programım olsaydı denerdim ama maalesef programım yok. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağlık olsun salıncak. yüklediğin vakit uygun bir zamanında, içinden gelirse denersin.
      yazı kaçmıyor ya. :D ayrıca, nazik düşüncelerin için teşekkür ederim. beğendiğine sevindim. her ikisine de. :3
      benim de aksine şu tasarımın gönlümde yeri yarıdır merve sağolsun. ^^

      Sil
  10. Vay canına, dedim :) Hiç yapamıyorum bu işleri... Tebrik ederim gerçekten. :)
    Kelebek bir gün yaşar ama o bir gün, kelebek için bir ömürdür derim hep. Yazıyı çok beğendim sevgili River :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blana senin sözünü çok sevdim, o kadar anlamlı ve güzel ki, unutmam imkansız. :)
      yüreğinden düşenlere, kalemine sağlık.
      beğendiğine çok sevindim, bilhassa kaleminin bu kadar kuvvetli olduğunu öğrendiğim birinden. değil demeyesin. herkesin bir cümle, yada kelime dahi olsun gönlünden kalemine yansıttığı bir ahsenlik mevcuttur. ^^

      Sil
  11. Çok güzel yapmissin. Eline saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim duygu. sen de her zamanki gibi samimiyetini esirgemediğin için sağolasın. mutlu ettin beni. ^^

      Sil
  12. Şu aralar okulda ödevdi sunumdu çok doldurdular günlerimi ama en kısa zamanda gelip okuyacağım efendim. Şimdiden teşekkürleeer >.< ♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun öncelikle Riv(şimdiye iyileşmiş bile olabilirsin :D )
      Harika bir yazı olmuş :) Daha önce ps kullanmadım ama kardeşim daha yakın zamanda bilgisayara yükledi, kendime rahat bir vakit yaratabildiğimde deneyeceğim :)
      Tekrar tekrar teşekkür ederim >.< ♡♡♡♡♡
      Bu arada şarkıyı da çok sevdim, benim için tam bir mutfak ya da çizim şarkısı olma niteliğinde :D

      Sil
    2. teşekkür ederim kız.
      evet, şimdi daha iyiyim. ve rica ederim ki.
      yardımcı olabileceğim bir kısım olursa buradan veya hangouttan ses edersin. ve umuyorum, biraz olsun derslerinde ki yoğunluk azalmıştır da, rahatlamışsındır. ^^

      Sil
  13. Sağol kuzum deneyeceğim optüm.

    YanıtlaSil
  14. İşte bunlar benim hiç anlamadığım konular :-) Teknik işlerde kendimi geliştirmem lazım. Senin yazılarınla başlayabilirim. ellerine sağlık River'cim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Şule. ^^ ben de bilgisayar başında takılırken farklı şeyler denemekten hoşlandığımdan kurmuştum programı. sen her işe yatkınsın, elini atıp, kendini kaptırdığın her işi güzel neticelerle sonuçlanıyor. eminim ki ps konusunda da aynı neticeyle karşılaşırsın. :)

      Sil
  15. Ah içim parça pinçik :D :D
    Keşke bunlara zaman ayırabilsem. Oysa en büyük eğlencemdir programlar, hele de animasyon yapımı ve photoshop. Ama kendime söz veriyorum yoğunluğum bitince kafamı kaldırmayacağım bunlardan.
    Bu arada on numara bişi çıkarmışsın.
    Öbür arada kendi kendime "panelde hiç Riv'e denk gelmiyorum" dedim ve önceleri yapmamayı düşündüğüm şeyi yapayım dedim. Artık sevdiğim blogları e postayla takip etmeye başlamalıyım...
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha sen el atarsın da o iş olmaz mı talha. :D
      vallahi ben de boş vakit bulduğum vakitler, 'seni seçtim pikaçu' misali internette programa didikleyip bir şeyler yapmaya çalışıyorum. -ki; bazen buna berbat sesimle karaoke yapıp komşuları rahatsız edici konser vermekte dahil oluyor. ehem. bu konuyu neden açtım sahi? neyse biz bu yazdığımı görmemezliğe vuruyoruz.- ya o e posta ile takip etme olayını bir de ben yapabilsem delicesine mutlu olacağım. resmen yanda ki panelden teker teker gezerek blog arıyorum. haliylen bazen gözümden de kaçabiliyor yeni gönderiler.
      veeee çok teşekkürler ki, sana da bol bol gülücükler. ^^

      Sil
  16. Ne alemdesin Riv? Özlettin kendini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa resmen koca bir ay sonra yanıt yazıyorum. şu an yanıtın geçliğinden yanaklarım pembiş, pembiş oldu heidi gibi desem yeridir. bunun için kusura bakma totoro'm. kursun sene sonu sergisi ile finallerim üst üste gelince onlar ile boğuşur oldum. :3 ama şu önümde ki haftayı da atlatırsam ki; resmen zaman baba boş zamanını benim için adamış olacak misali rahatlayacağım. ^^
      umarım senin haftan benim kadar 'son bir haftaaaa, geçse de rahatlasammm' havasında değildir. ve ne denli telefonun minnoş ekranından uzaktan, uzağa yazdıklarınızı filan takip etmeye çalışsam da, pek burada olmak gibi değil. ben de özledim epey. :)

      Sil
    2. Sevimli Heidi seni >.< ♡
      Çok çok kolay gelsin, umarım şu bir haftayı da biran önce rahatça atlatırsın.
      Benim daha bugün bitti sınavlarım ama hiç bitmeyecek gibiydi. Halen yorgunluğu atamadım üstümden. Hele bir rahatlayayım blog blog gezeceğim :))
      Çok öptüm :)) ♡

      Sil
  17. Şuan eklediğin müziği dinliyorum. Beğendim:D
    Eski Amerikan filmleri geldi aklıma. Kelebek ile ilgili yazınıda çok sevdim:D

    Bu arada nasılsın?? İyi misin? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten bir kitaplar bir de müzikler zaman makinesi gibi gözümde. :D
      ister istemez bulunduğu yılın izlenimini seriyor insanın zihnine.
      o eski amerikan filmleri pek renkliydiler yahu. ^^ şimdi dedin de aklıma eski siyah beyaz diziler geldi, hani şu alfred hitchcock filan. vede iyiyim sağolasın le yan; biraz yoğun ama iyi. biraz buraları özlemiş ama, iyi. kısaca iyi diyelim biz. :D
      ya sen? ^^

      Sil
  18. Cahil okurdaki yorumu gördüm dedim
    "Aha riv gelmiş kesin bişi yazmıştır. Hemen okumalıyım." Ama gel gör ki yoğunluğun tahminimden de fazla sanırım
    O zamaaan bağırarak diyeyim ki
    "Riiiv özledik senii İnşallah sınavları başarıyla bitirip dönersin buraya."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk cümleni okuyunca ayy umarıımmmm, amin de, amin de diye hacca giden vatandaşa istek parça misali dua yollayan vatandaş moduna girdim biliyor musun? o kadar özledim ki, ama derslerin yoğunluğundan fırsat bulamadığımdan anca kaçmak girip bakabiliyorum arada bir. fakat umarım ki bir hafta sonra kafam rahat olacak. ^^
      vede şu yazını okuyunca o denli sevindim ki anlatamam. mutlu ettin beni.

      Sil
  19. Eskiden kursuna gittim de hiçbir şey hatırlamıyorum. Ben de geri döneyim bari bir şeyler deneyeyim. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim, lafı olmaz. :) ben de ilk photoshop ile lise ikide, bilgisayarcımızın öğretisiyle merak salmıştım. zevkli iş harbiden, geniş bir uğraşım alanı var photoshop'un. boş vaktin olduğunda uğraş bence Recep, er yada geç aklına gelir haşir neşir oldukça.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım : Merve Canbaz